Promocija zdravja na delovnem mestu

PREDAVANJE ZA PODJETJA: KAKO ZMANJŠATI NEGATIVNE UČINKE SEDENJA NA DELOVNEM MESTU?

NAMEN PREDAVANJA, KI GA IZVAJAMO:

  • Seznaniti vas z negativnimi vplivi sedenja in statičnimi obremenitvami na delovnem mestu.
  • Do kakšnih obremenitev in sprememb v telesni drži prihaja med sedenjem.
  • Kako zgleda pravilno sedenje za računalnikom in ergonomija delovnega mesta.
  • PREDSTAVITEV, PRIKAZ IN IZVEDBA VAJ, KI JIH LAHKO IZVAJAMO NA DELOVNE MESTU.
  • Na splošno o negativnih vplivih sedečega in neaktivnega življenjskega sloga na naše zdravje.
  • Priporočila za telesno dejavnost v odrasli dobi.

Vsak zdrav posameznik se rodi s potencialom za razvoj idealnih gibalnih vzorcev. Ko pa se okolja enkrat zavedamo in v njem aktivno zaživimo, sta naš nadaljnji razvoj in telesna drža podrejena našemu načinu življenja, družinskim in družbenim normam.

Dandanes so nas sodoben način življenja, tehnološki razvoj in družba prisilili, da smo se od nabiralca, lovca in aktivnega človeka, ki je za svoje preživetje uporabljal predvsem gibanje, prelevili v večini primerov v neaktivnega posameznika, ki večino svojega časa presedi, naj bo to na delovnem mestu, v šoli, na poti v službo ali šolo, doma pred televizorjem ali računalnikom.

S tem v veliki meri pomembno vplivamo na naše zdravje na splošno in telesno držo, ki se vedno bolj prilagaja sedečemu in predvsem neaktivnemu življenjskemu slogu.

Sedenje pa ne vpliva le na našo telesno držo, ampak je sedeč način življenja tudi eden izmed glavnih vzrokov za nastanek nekaterih kronično nenalezljivih bolezni, kot so sladkorna bolezen tipa II, rak, bolezni srca in ožilja (povišan krvni tlak, holesterol), debelost, depresija … in nenazadnje tudi posledica prezgodnje smrti zaradi omenjenih obolenj.

Ljudje, ki veliko časa presedijo so veliko bolj izpostavljeni tudi bolečinam v predelu hrbtenice, ramen in vratu.

Ob današnjem ritmu življenja in naravi delovnega mesta se bomo sedenju težko izognili. Vendar pa še vedno lahko veliko pripomoremo k zmanjšanju negativnih učinkov sedenja na naše telo in počutje. Delovno mesto si poskušajte kar se da ergonomsko urediti in prilagoditi, statično sedenje večkrat na dan prekinite s krajšimi aktivni odmori, ki naj vključujejo stanje, hojo in različne raztezne, sprostitvene ter krepilne vaje. Da se boste izognili prekomernemu sedenju čez dan uporabite namesto avtomobila, če je to seveda možno – kolo, ali parkirajte avto nekoliko stran od službe, da boste nekaj minut namenili še hoji do delovnega mesta. Na javnem prevozu raje stojite kot sedite, namesto dvigala uporabite stopnice, sprehodite se do bolj oddaljenega kavnega avtomata ali stranišča itd. Poskrbite tudi za zadostno telesno aktivnost tekom celotnega tedna in se postopoma poskušajte približati priporočenim smernicam. Telesna aktivnost ugodno in pozitivno vpliva na preprečevanje nekaterih KNB, zmanjšuje stres in ugodno vpliva na vsesplošno počutje in naše zdravje.

Ne pozabite, sami nosimo odgovornost za svoje zdravje in dobro počutje. In prav sami lahko največ tudi naredimo. Imamo le eno telo zato poskrbimo zanj, dokler še ni prepozno.