Vadba za zdravo hrbtenico

Vsak zdrav otrok se rodi z idealnim gibalnim vzorcem in potencialom za dober razvoj. Rojstvo otroka predstavlja prehod iz enostavnih v kompleksnejše gibalne vzorce in intenzivnejše stimulacije iz okolja. Z uporabo telesa se razvija gibalni sistem, oblikujejo se sklepne površine, zakostenevajo hrustančni deli kosti in jačajo mišice. Ko se otrok začne zavedati okolja in v njem aktivno zaživi, se s podrejanjem družinskim vzorcem in družbenim normam, telesna drža podredi načinu življenja.

Telesna drža je individualno značilna in se neprestano spreminja z rastjo in starostjo. Sodoben način življenja, tehnološki razvoj in družba so nas prisilili, da smo se od nabiralca, lovca in aktivnega človeka prelevili v večini primerov v sedečega posameznika. S tem v veliki meri pomembno vplivamo na našo telesno držo, ki se vedno bolj prilagaja sedečemu in neaktivnemu življenjskemu slogu. Pojavijo se nenormalnosti v položaju in obliki hrbtenice, ramen in spodnjih okončin, ki niso posledica okvar, temveč izhajajo iz nezadostnega in nepravilnega delovanja mišic, ki jih lahko z ustrezno prilagojeno vadbo povsem popravimo. V začetni fazi gre za funkcionalne motnje, ki pa lahko na dolgi rok preidejo v deformacijo. Zato je zelo pomembno, da vsako motnjo v telesni drži dovolj zgodaj prepoznamo in ustrezno ukrepamo, ter tako preprečimo nastanek trajnih okvar.

Vadba za zdravo hrbtenico je namenjena vsem posameznikom, ki se spopadate s težavami in bolečinami v hrbtenici ter slabo telesno držo, ki je po navadi posledica zakrčenosti in šibkosti mišic. Vadba poteka v manjši skupini (do 8 vadečih), je nizko intenzivna in prilagojena vsakemu posamezniku, glede na individualne težave. Naučili vas bomo, kako aktivirati telesno jedro, ter pravilno in kontrolirano izvajati vaje za stabilizacijo in moč, ter tako pripomogli k lajšanju bolečin hrbtenice in k izboljšanju telesne drže. Vadba zajema predvsem vaje za aktivacijo in stabilizacijo telesnega jedra, gibljivost, ravnotežje in koordinacijo. Zelo pomembno je, da se med izvajanjem vaje zavedamo gibanja lastnega telesa in pripadajočih okončin, ter gibanje izvajamo nadzorovano in zavestno.

Pozitivni učinki vadbe za zdravo hrbtenico?

  • Izboljšana moč globokih stabilizatorjev trupa in same stabilizacije trupa,
  • izboljšana telesna drža,
  • zavedanje gibanja lastnega telesa,
  • zmanjšanje zakrčenosti mišic,
  • izboljšanje gibljivosti,
  • zmanjšanje bolečine v hrbtenici.
HRBTENICA